Atbalsta multimodāla transporta mezgla izveidi Rīgā

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) atbalsta multimodāla transporta mezgla izveidi Rīgā, ko paredzēts veidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta “Rail Baltica II” ietvaros, aģentūrai BNS pastāstīja asociācijas direktors Ivo Ošenieks.

Viņš sacīja, ka asociācijas valde ir skatījusi Rīgas starptautiskās autoostas vēstuli saistībā ar projektu “Rail Baltica II” un iespēju, ka dzelzceļa trase tiek virzīta cauri Rīgas centram, kas tostarp ietekmētu autoostas plānoto rekonstrukciju. “Izvērtējot visu situāciju, kas šobrīd ir, valde nolēma, ka mēs atbalstam multimodāla centra izveidi,” sacīja Ošenieks, norādot, ka, protams, var būt diskusijas, vai dzelzceļa stacijas un autoostas ēkas ir atsevišķas, tomēr multimodālam centram jābūt.

Savukārt Rīgas starptautiskās autoostas tehniskais direktors Jānis Igaunis aģentūrai BNS pastāstīja, ka šobrīd nekādas darbības saistībā ar plānoto autoostas rekonstrukcijas projektu nenotiek, jo vēl nav precīzi zināms projekta “Rail Baltica II” sliežu novietojums, piemēram, vai sliežu ceļš skars autoostas teritoriju, cik tuvu autoostai tas atradīsies, kā arī cik augstas plānotas sliedes. “Tāpēc mums ir apstājušās visas darbības, lai mēs sagaidītu vai vienotos par to, kā ies dzelzceļš, jo tā, diemžēl, ir prioritāte ne tikai Latvijas, bet arī vismaz Ziemeļeiropas līmenī, un mums ar to ir jārēķinās,” atzīmēja Igaunis.

Savukārt, runājot par multimodālo transporta mezglu, viņš sacīja, ka būt labi kaut kādā veidā savienot dzelzceļa staciju ar autoostu, jo ir liela daļa pasažieru, kas grib nokļūt no viena transporta veida uz otru, lai turpinātu ceļu tālāk.

Pēc viņa teiktā, Satiksmes ministrija ir rakstījusi, ka ar “Rail Baltica II” projektu plānots veidot šādu multimodālu satiksmes mezglu Rīgā, vienlaikus gan Igaunim esot grūti spriest, kā to varētu īstenot, jo starp autoostu un dzelzceļa staciju atrodas tirdzniecības centrs un daudzstāvu autostāvvieta.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Rīgas starptautiskās autoostas ēkas un laukuma rekonstrukcija un pārbūve ir nepieciešama, lai radītu mūsdienu prasībām atbilstošu multimodālu transporta mezglu, kas nodrošina visu pasažieru vajadzības un piekļuves iespējas. Pērn Rīgas starptautiskās autoostas rekonstrukcijas projekta metu konkursā uzvarētāju neizvēlējās, bet piecu darbu autoriem piešķīra veicināšanas balvas, un bija iecerēts veikt pārrunas par iespējamiem uzlabojumiem to piedāvājumos.

Autoostas ēka celta 1960.-1964.gadā, paredzot ēkas izmantošanu Rīgas pilsētas un starppilsētu autobusu apkalpošanas vajadzībām. Autoostas ēkas pastāvēšanas laikā tā nav būtiski mainījusies un tajā nav veikti būtiski pārbūves un rekonstrukcijas darbi, tādējādi šobrīd autoosta ir fiziski novecojusi un grūti piemērojama moderna transporta mezgla vajadzībām.

Tāpat vēstīts, ka “Rail Baltica II” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas “Aecom Ltd.” 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs – 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma lieluma. “Rail Baltica II” projekts var pretendēt uz līdz 85% ES līdzfinansējumu.

LPPA mērķis ir veicināt un saglabāt pasažieru pārvadājumus, kā arī darboties pasažieru autopārvadājumu attīstībā un to efektivitātes paaugstināšanā.

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.