“Binders” investēs 1,76 miljonus asfaltbetona ražotnē

Būvuzņēmums “Binders” par 1,762 miljoniem eiro ieviesīs videi draudzīgas asfaltbetona ražošanas tehnoloģijas Vangažu asfaltbetona rūpnīcā, aģentūrai BNS pavēstīja uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Vita Noriņa.

Viņa informēja, ka “Binders” noslēdzis līgumu ar Ekonomikas ministriju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) par asfalta ražošanas procesa pilnveidošanu Vangažu asfaltbetona rūpnīcā. Projektu līdzfinansēs Norvēģijas finanšu instrumenta programma “Inovācijas “zaļās” ražošanas jomā” 2009.- 2014. gada periodam.

Projekta kopējās izmaksas ir 1,762 miljoni, no tiem līdzfinansējums – 501,8 tūkstoši eiro.

Pēc Noriņas teiktā, projekts paredz jaunu iekārtu uzstādīšanu un videi draudzīgu tehnoloģiju ieviešanu asfaltbetona ražošanas procesā. Viens no līdzfinansējuma galvenajiem nosacījumiem bija projekta atbilstība principam – inovatīva tehnoloģija rada inovatīvu produktu, kas samazina kaitējumu apkārtējai videi.

“Ceļu būves uzņēmums iecerējis pilnveidot jau esošo asfaltbetona ražotni Vangažos ar iekārtām un tehnoloģijām, kas dos iespēju modificēt bituma sastāvu un asfalta ražošanas procesā kā vienu no izejvielām izmantot nofrēzēto asfaltu, kas skaitās ražošanas atkritumi, bet kas joprojām satur asfaltam nepieciešamās komponentes,” pauda Noriņa.

Viņa pastāstīja, ka jaunā tehnoloģija ir videi draudzīgāka un ekonomiski izdevīgāka par tradicionālo karstā asfalta tehnoloģiju. Asfaltbetona ražošanas procesā pamata masai pievienos otrreizēji izmantojamo (frēzēto) asfaltbetonu un tiks modificēts ceļa bitumens, tam pievienojot speciālas piedevas, kas uzlabos asfaltbetona īpašības un pieļaus tā ražošanu zemākās temperatūrās. Tradicionālajā karstā asfalta tehnoloģijā asfaltbetona izejmateriāli tiek karsēti 220 līdz 240 grādu temperatūrā, bet jaunā veida asfaltbetona masas sagatavošana iespējama 140 līdz 160 grādu temperatūrā, kas ļaus būtiski ietaupīt energoresursus un samazināt videi kaitīgo izmešu daudzumu.

Tāpat atbilstoši jaunajai tehnoloģijai radītā asfaltbetona ieklāšanas temperatūra ir vidēji par 20 grādiem zemāka nekā parastā asfalta ieklāšanas temperatūra, kas ļaus palielināt tā transportēšanas attālumu pat divas reizes.

“Binders” pārstāve arī atzīmēja, ka asfaltbetona ražošanā ar frēzētā materiāla otrreizēju izmantošanu saruks dabasgāzes un elektroenerģijas patēriņš, būtiski mazināsies jauno izejmateriālu patēriņš, kas savukārt mazinās videi kaitīgo izmešu daudzumu. Jaunā asfalta veida ražošanas un ieklāšanas process būs nekaitīgāks arī tajā iesaistītajiem cilvēkiem, jo mazināsies veselībai kaitīgo izgarojumu iespējamība.

Projekta realizācijas ietvaros Vangažu rūpnīca tiks aprīkota ar drupināšanas iekārtu, frēzētā materiāla novietnēm, celulozes un šķiedras dozēšanas iekārtu, polimēru modificēta bituma ražošanas iekārtu un frēzētā asfalta pārstrādes iekārtu. Atbilstoši līdzfinansējuma konkursa nosacījumiem, ir noslēgusies iekārtu iepirkuma procedūra un rūpnīcas modernizācijas projekta īstenošanā iesaistīsies iekārtu, aprīkojuma un tehnoloģiju piegādātāji no Latvijas, Lietuvas, Vācijas, Ziemeļīrijas un Turcijas.

Noriņa atzīmēja, ka atbilstoši līgumam projekta ietvaros plānotie darbi jāpaveic līdz šā gada 3.oktobrim.

“Binders” ir dibināts 1993.gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 427,4 tūkstoši eiro. Kompānija pieder privātpersonām Normundam Lustem (30%), Alvim Tanbergam (30%), Armandam Garkānam (30%) un Kasparam Garkanim (10%).

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.