Iedzīvotāju Lieldienu mielastam plāno atvēlēt 11-20 eiro

Vairums Latvijas iedzīvotāju jeb 39% respondentu Lieldienu mielastam plāno atvēlēt 11-20 eiro, kas ir tāpat daudz, cik pērn, liecina mazumtirgotāja “Elvi Latvija” veiktā elektroniskā pircēju aptauja.

Savukārt 31% respondentu Lieldienu mielastam plāno tērēt no 21 līdz 30 eiro.

Gandrīz visi aptaujas dalībnieki (97%) respondentu norāda, ka Lieldienas plāno sagaidīt ģimenes lokā. Svētkos iecerēts krāsot olas (28%), rīkot olu kaujas (25%) un šūpoties (20%). Savukārt 10% aptaujāto plāno slēpt olas, bet 6% – apmeklēt baznīcu un tikpat daudz apdāvināt tuviniekus.

Aptaujas dati liecina, ka, iegādājoties svētkiem olas, katram trešajam respondentam ir būtiski, lai tās būtu baltas (30%) vai vietējās izcelsmes (30%).

Vairākums (70%) respondentu atzina, ka olas Lieldienu rītam plānots krāsot iepriekšējā vakarā. Šim nolūkam galvenokārt iecerēts izmantot pārbaudītas sentēvu metodes – sīpolu mizu vai citu augu, zālīšu vai ogu novārījums. Arī “Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine norādīja – “Elvi” pārdošanas dati iepriekšējos gados liecina, ka lielākā pircēju aktivitāte ir gaidāma dienu pirms Lieldienām, proti, sestdien, 2.aprīlī.

“Protams, svētkiem galvenokārt tiks iegādāti Lieldienām un pavasarim atbilstoši produkti un preces – tam piekrituši arī 65% aptaujāto. Tomēr arī laikapstākļi var ietekmēt pircēja groza saturu. Ja brīvdienās laiks saglabāsies lietains, vējains un auksts, cilvēki mazāk uzturēsies ārā, līdz ar to mazāk izvēlēsies iegādāties pārtikas produktus un preces atpūtai pie dabas. Piemēram, pērnā gada Lieldienās, kas bija aprīļa beigās un ārā lutināja saule, veikalos “Elvi” bija ievērojami audzis pieprasījums pēc bumbām, griliem un tā piederumiem, gaļas pusfabrikātiem, vienreizlietojamajiem traukiem, papīra salvetēm un galdautiem, roku dvieļiem un kečupiem,” norādīja Vārtukapteine.

“Elvi” aptauju veica laika posmā no 13.marta līdz 31.martam, izmantojot elektronisko aptauju rīku “visidati.lv”. Aptaujas ietvaros tika aptaujāti 414 respondentu, kuru vidējais vecums ir 34,5 gadi.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka “Elvi Latvija” apgrozījums 2014.gadā salīdzinājuma ar gadu iepriekš pieauga par 6%. 2013.gadā “Elvi Latvija” apgrozījums pagājušajā gada bija 2,868 miljoni eiro, bet peļņa – 66,1 tūkstotis eiro.

“Elvi Latvija” ir dibināts 2010.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2,8 tūkstoši eiro. Uzņēmums pieder “Dyaltos Capital” (20%), “Linde Grupe” (20%), “Antaris” (20%) un Imantam Rendeniekam (40%). “Elvi” franšīzi pārstāv 52 Latvijas mazumtirgotāji, kuriem kopumā Latvijā pieder vairāk nekā 150 veikalu.

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.