Latvija autopārvadātāji ved dažādas kravas

Latvijas autopārvadātāji ved dažādas kravas, taču vienojošs elements ir tas, ka pārsvarā gadījumu galamērķis ir Krievija, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

“Kravas ir ļoti dažādas, bet vienojošais elements pārsvarā gadījumu ir tas, ka galamērķis ir Krievija. Kravas šajā gadījumā mēdz būt gan no Eiropas Savienības, piemēram, Itālijas, Spānijas, Polijas, gan no citām valstīm, piemēram, Kazahstānas,” pauda Godiņš.

Viņš norādīja, ka pārvadājumiem uz un no Krievijas arī izsniegts vislielākais atļauju skaits. “Visticamāk, tā arī būs turpmāk. Ir liels pārvadājumu skaits arī uz mūsu kaimiņvalstīm, tostarp Baltkrieviju. Tas arī ir tirgus, kurš ir pietiekami pieprasīts, bet arī ar Baltkrieviju situācija nav vienkārša. Pašlaik ir grūti prognozēt, kā īstenosies Baltkrievijas plāni par maksas atļauju ieviešanu. Ir paredzēts, ka pārvadājumiem pa Baltkrieviju būs tikai maksas atļaujas un kopā ar viņu maksas ceļiem, tas pārvadājumus var ievērojami sadārdzināt. Pašlaik pārvadājumiem no un uz Baltkrieviju ir piešķirtas vairāk nekā 8000 atļaujas, no kurām 7000 ir bez maksas. Divpusējiem pārvadājumiem pirmajā pusgadā ir izsniegtas 4076 atļaujas. Savukārt no saņemtajām 4000 universālajām Baltkrievijas atļaujām (Baltkrievijas uz/no trešo valstu pārvadājumiem) pirmajā pusgadā ir izsniegts 1900 atļauju. Tādēļ mēs prognozējam, ka Latvijas pārvadātāji Baltkrievijas piešķirtajā bezmaksas atļauju skaitā iekļausies, bet īpaši daudz pāri arī nepaliks,” klāstīja ATD vadītājs.

Vienlaikus viņš minēja, ka šogad bijusi palielināta interese no Latvijas autopārvadātājiem par darbību Polijas tirgū. “Interesanta situācija ir arī ar Poliju. Mums šogad Polijā ir 500 atļauju kravu pārvadājumiem uz un no trešajām valstīm, un pašlaik izņemtas jau ir gandrīz 400. Tas nozīmē, ka ir interese darboties arī Polijas tirgū, ne tikai ar pārvadājumiem starp Latviju un Poliju. Par papildu atļauju iespējamību plānots lemt Latvijas – Polijas kopējās komisijas par starptautiskajiem autopārvadājumiem sanāksmē, kas varētu notikt šā gada septembrī,” sacīja Godiņš.

Tāpat interese no Latvijas autopārvadātājiem pieaug par Armēnju. “Nesen mums bija sarunas arī ar Armēniju. Pašlaik Latvijas pārvadātājiem ir piešķirtas 50 universālās atļaujas, bet interese no Latvijas puses aug. Mēs vienojāmies nepieciešamības gadījumā atļauju skaitu šogad palielināt un, iespējams, nākamajā gadā jau apmainīties ar lielāku atļauju skaitu. Tas nozīmē tikai to, ka arī paši pārvadātāji skatās, kā var paplašināt savu darbību,” teica direkcijas vadītājs.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā. Direkcijas darbības galvenais mērķis ir sekmēt pārvadājumu attīstību un pārvadātāju konkurētspējas palielināšanos, kā arī nodrošināt valsts pārvaldes funkciju administrēšanu autopārvadājumu jomā valstī.

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.