Lietuvieši novērtē Latvijas ražojumu augsto kvalitāti

Lietuvieši parasti novērtē Latvijas ražojumu kvalitāti, tomēr augstās cenas dēļ Lietuvas izplatītāji vienmēr domā, vai tos ir vērts ņemt, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” atzina Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības vadītāja Lietuvā Jeļena Markūne.

“Mēs viens otram esam vistuvākie tirgi un arī pēc mentalitātes vissaprotamākie, tādēļ tirdzniecības aktivitāte ir liela. Kas attiecas uz Latvijas ražojumiem, tad lietuvieši parasti novērtē to, ka tie ir augstākas kvalitātes. Tomēr arī cena ir augstāka. Tādēļ izplatītāji vienmēr domā – ņemt Latvijas produkciju vai nē, vai to pirks vai nē?” sacīja Markūne.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka mēģināt ir vērts, norādot, ka ir Latvijas uzņēmumi, kuriem izdodas ieiet Lietuvas tirgū veiksmīgi, tomēr ir arī tādi, kuriem tas neizdodas. “Lielākoties tas ir atkarīgs no paša produkta un tā, vai tirgū priekšā jau ir kāds analogs. Ja šādu produktu spēj saražot paši lietuvieši, tad visdrīzāk tāds pats latviešu produkts tirgū nebūs īpaši veiksmīgs. Taču, ja tas ir kaut kas jauns, interese būs. Lietuvas veikalos, piemēram, ļoti labi klājas Latvijas medību gaļas ražotājam “Baltic Wild”. Viņi Lietuvā savu produkciju tirgo tikai pusgadu, bet noiets visu laiku aug,” klāstīja LIAA pārstāvniecības Lietuvā vadītāja.

Tāpat Markūne atzīmēja, ka parādās arī jaunas tendences. “Piemēram, Viļņā uz dažām nedēļām tika atvērts Latvijas dizaineru “pop-up” veikals un tā panākumi bija ļoti labi. Cik zinu, tad tagad vairāku dizaineru gatavotie apģērbi Lietuvas veikalos tiks tirgoti jau pastāvīgi. Arī Latvijas interjera dizaina pārstāvji sper soļus Lietuvas tirgū,” viņa teica.

“Tādēļ var teikt, ka iespējas ir vienmēr. Uz Lietuvu produkciju var aizvest daudz vienkāršāk nekā uz Ķīnu un arī pēc mentalitātes Lietuvas tirgus ir daudz saprotamāks nekā Lielbritānija vai Francija,” piebilda Markūne.

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.