“Moller Baltic Import” peļņa pērn sarukusi

“Audi” un “Volkswagen” un marku automašīnu importētājs “Moller Baltic Import” pērn strādāja ar 178,92 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11,6% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa saruka par 37,6% un bija 1,995 miljoni eiro, liecina datubāzē “Lursoft” publiskotais kompānijas finanšu pārskats.

“Moller Baltic Import” vadības ziņojumā teikts, ka pēc trīs stagnācijas gadiem 2014.gadā Baltijas jauno automašīnu tirgus atsāka izaugsmi un auga par 13% – no 49 816 reģistrācijām 2013.gadā līdz 56 241 jaunu automašīnu reģistrācijām pērn. “Lai gan Igaunija joprojām ir lielākais jaunu automašīnu tirgus Baltijā un 43% visu Baltijā pirmo reizi reģistrētu jaunu automašīnu tiek reģistrētas tieši Igaunijā, Lietuvas un Latvijas jauno automašīnu tirgi palielina savu īpatsvaru, 2014.gadā sasniedzot attiecīgi 30% un 27% no Baltijas tirgus, salīdzinot ar 28% un 26% 2013.gadā,” atzīmē kompānijā.

Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn ceturto gadu pēc kārtas “Volkswagen” markai izvedās saglabāt Baltijas jauno automašīnu tirgus līdera pozīciju, kuru nodrošināja 12,7% tirgus daļa (2013.gadā – 13%). 2014.gada beigās “Volkswagen” tīklu Igaunijā, Latvijā un Lietuvā veidoja 19 autorizētie tirgotāji un aģenti un seši autorizēti servisa partneri.

Savukārt “Audi” zīmols gan Latvijā, gan Lietuvā pagājušajā gadā saglabāja otro vietu pēc BMW markas premium klases automašīnu segmentā. “Audi” tirgus daļa Latvijas un Lietuvas jauno pasažieru automašīnu tirgos sasniedza 3,1% Latvijā un 2,7% Lietuvā. “Audi” tīklu abās valstīs pārstāv pieci pilna spektra autorizēti tirgotāji.

“Moller Baltic Import” vadības ziņojumā sacīts, ka peļņas sarukums pērn skaidrojams ar bruto peļņas procenta samazināšanos un mārketinga izmaksu palielināšanaos konkurences saasināšanās dēļ.

Finanšu pārskats liecina, ka uzņēmums lielākos ienākumus – 93,308 miljonus eiro – pērn guvis no jaunu “Volkswagen” pasažieru automašīnu pārdošanas un tas ir par 11,4% vairāk nekā 2013.gadā. Ienākumi no jaunu “Volkswagen” komercautomašīnu pārdošanas bija 42,314 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir kāpums par 14,4%. Ieņēmumi no jaunu “Audi” automašīnu pārdošanas bija 26,284 miljoni eiro, kas ir par 10,3% vairāk, savukārt ieņēmumi no auto rezerves daļu pārdošanas 2014.gadā pieauga par 4,5% un bija 16,029 miljoni eiro. Vēl 984,3 tūkstošus eiro bija pārējie ieņēmumi.

Šogad kompānija plāno turpināt darbu pie “Volkswagen” un “Audi” automašīnu konkurētspējas uzlabošanas, fokusējoties uz klientu apmierinātības paaugstināšanas. “Moller Baltic Import” Baltijas valstu klientiem 2015.gadā piedāvās vairākus jaunus minēto marku automašīnu modeļus.

Uzņēmums arī turpinās e-mobilitātes projektus, komerctransporta specializācijas projektu ar mērķi nodrošināt “Volkswagen” komercauto klientu apkalpošanas augstāko līmeni, kā arī turpinās strādāt pie papildu produktu un pakalpojumu piedāvāšanu klientiem, piemēram, “Volkswagen” un “Audi”līzinga produktiem, speciālajām servisa kampaņām un citiem piedāvājumiem.

2013.gadā “Moller Baltic Import” strādāja ar 160,335 miljonu eiro apgrozījumu un 3,195 miljonu eiro peļņu.

“Moller Baltic Import” ir oficiālais “Audi” vairumtirgotājs Latvijā un Lietuvā, kā arī oficiālais “Volkswagen” vairumtirgotājs Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Kompānijas pamatdarbība ir jaunu “Audi” un “Volkswagen” automašīnu, oriģinālo rezerves daļu un aprīkojuma piederumu vairumtirdzniecība. Uzņēmuma galvenais biroja atrodas Rīgā, savukārta Tallinā un Viļņā tam ir reprezentatīvie biroji.

“Moller Baltic Import” ir reģistrēts 2008.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 7,807 miljoni eiro, bet vienīgais īpašnieks – Norvēģijas kompānija “Harald A Moller”, liecina informācija datubāzē “Lursoft”.

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.