“NP Foods” apgrozījums – 71,6 miljoni eiro

Latvijas pārtikas ražotāju grupa “NP Foods” pagājušajā gadā strādāja ar 71,601 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 10,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna peļņa saruka 7,1 reizi un bija 99,7 tūkstoši eiro, liecina datubāzē “Lursoft” publiskotais finanšu pārskats.

Tostarp pats “NP Foods” strādāja ar 70,824 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,1% vairāk nekā 2013.gadā, bet kompānijas zaudējumi bija 1,215 miljoni eiro pretēji peļņai gadu iepriekš.

Koncerna vadības ziņojumā teikts, ka, neraugoties uz sarežģīto ģeopolitisko un ekonomisko situāciju, koncerns pērn aktīvi strādāja eksporta palielināšanas jomā. Tostarp pērn produkcijas kopējais eksporta apmērs uz trešajām valstīm un Eiropu (izņemot Baltiju) pieauga par 12%, salīdzinot ar 2013.gadu, eksporta apgrozījumam pērn sasniedzot vairāk nekā 10 miljonu eiro, kas pārsniedza iepriekšējo gadu rezultātus.

Savukārt par 34% palielināts eksporta produktu īpatsvars uz ASV un arī uz Eiropas Savienības (ES) valstīm, visvairāk uz Vāciju, bet par 31 % pieaudzis eksports uz Norvēģiju, kā arī atklāti jauni eksporta tirgi – Moldāvija, Jaunzēlande un Gabonas Republika Centrālajā Āfrikā.

Tāpat, neskatoties uz kopējo nestabilo ekonomisko situāciju un sankcijām, eksporta apmēru pieaugumu par 9% pērn izdevies sasniegt arī Krievijā.

Koncerna vadība informē, ka pagājušaja gadā ASV preču zīmju reģistrā tika iekļauts zīmola “Laima” zefīrs “Maigums” ar nosaukumu “Moments by Laima”. Pērn par 37% pieauga arī zīmola “Gutta” produkcijas eksports. “To veicināja arī 1,6 miljonus litru ūdens piegāde vairāk nekā 30 NATO bāzēm visā Eiropā. Savukārt, zīmola “Staburadzes konditoreja” ražotās produkcijas eksports 2014.gadā palielinājās par 41% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu,” teikts vadības ziņojumā.

“NP Foods” vadības ziņojumā arī sacīts, ka koncerna apgrozījums vietējā tirgū 2014.gadā palielinājās par 20%, savukārt, citos tirgos samazinājās par 5%. Vienlaikus koncerna bruto peļņas rentabilitātes rādītājs 2014.gadā sasniedza 22,2 % (2013.gadā – 24,6%). “Būtisko ietekmi uz pašizmaksas palielinājumu atstāja vairāku izejvielu cenu pieaugums 2014. gada laikā,” piebilst “NP Foods” vadība.

Vienlaikus “NP Foods” vadība atzīmē, ka 2014.gads koncernam bija zīmīgs ar to, ka tai nācās saskarties ar trešo personu negodīgu rīcību jeb tā saukto reiderisma mēģinājumu. “Ņemot vērā saņemto “Menard Port LLC” prasības pieteikumu un tajā ietverto lūgumu par prasības nodrošināšanu, ar Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas tiesneses 2014.gada 20.maija lēmumu tika apķīlāti uzņēmuma naudas līdzekļi kredītiestādēs, kā arī maksājumi, kuri pienācās no trešajām personām. Sekas bija koncerna kontu nobloķēšana, kā rezultātā tika nodarīts būtisks kaitējums koncerna saimnieciskajai darbībai. Tomēr koncerns spēja veiksmīgi pārvarēt šo procesu un turpināja pildīt saistības gan attiecībā pret darbiniekiem, gan pret valsti, gan arī pret sadarbības partneriem. Prasības nodrošinājums attiecībā pret koncernu tika atcelts saskaņā ar Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesu kolēģijas 2014.gada 17.septembra lēmumu,” teikts koncerna vadības ziņojumā.

Kompānijas vadība arī norāda, ka 2014.gada augusta beigās tika noslēgta vienošanās starp Norvēģijā dibināto uzņēmumu “Orkla  ASA” un toreizējo “NP Foods” īpašnieku “Nordic Partners Food Limited” par koncerna sabiedrību 100% kapitāldaļu iegādi, un darījums pilnībā pabeigts 2015.gada 11.martā. “Kļūstot par daļu no “Orkla” grupas, koncernam tiek pavērtas jaunas iespējas un pieeja tehnoloģijām, inovācijām, padziļinātām zināšanām, kas nākotnē ļaus attīstīt vēsturiskos zīmolus un sniegs jaunas iespējas sabiedrību attīstībai, stiprinot tirgus līdera pozīcijas Baltijas reģionā,” uzsver koncerna vadība.

Savukārt 2015.gadā koncerna galvenais mērķis ir palielināt pārdošanas apmērus par 5%.

Pēc “NP Foods” vadības paustā, eksporta turpmākās attīstības iespējas būtiski ietekmēs izmaiņas ārējā pieprasījumā, kā arī uzņēmuma konkurētspēja. Produktu augstas kvalitātes nodrošināšana un darba ražīguma kāpināšana ir viens no svarīgākajiem nosacījumiem “NP Foods”konkurētspējas paaugstināšanai. “Tādēļ koncerns arī 2015.gadā turpinās regulāri vērtēt savu resursu izmantošanas efektivitāti, darbinieku darba ražīgumu un inovāciju potenciālu. Realizētie investīciju projekti dos jaunas iespējas produktu iepakojuma dizaina, produktu kvalitātes pilnveidošanā,” uzsver koncerna vadība.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka “NP Foods” grupa 2013.gadā strādāja ar 64,837 miljonu eiro apgrozījumu un 713,1 tūkstoša eiro peļņu.

“NP Foods” apvieno Latvijas un Lietuvas pārtikas, tirdzniecības un loģistikas uzņēmumus “Laima”, “Staburadze”, “Gutta”, “Staburadzes konditoreja”, “Saldumu tirdzniecība”, “NP Logistics”. Tas ir Latvijas lielākais vadības uzņēmums saldumu un dzērienu nozarē. “NP Foods” pieder Norvēģijas kompānijai “Orkla”.

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.