Par 5,7% mazāk sūdzību nekā pirms gada

PTAC šogad pirmajos divos mēnešos saņem par 5,7% mazāk sūdzību nekā pirms gada.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 2015.gada pirmajos divos mēnešos ir saņēmis 384 patērētāju sūdzības, kas ir par 5,7% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā, aģentūrai BNS pastāstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Vineta Ore.

Visvairāk – 143 – pretenzijas šā gada pirmajos divos mēnešos ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, tajā skaitā pakalpojumu jomā cilvēki visvairāk bijuši neapmierināti ar distances līgumiem (39 sūdzības), kā arī īres un komunālajiem pakalpojumiem (27 sūdzības), avio pakalpojumiem (23 sūdzības) un elektronisko sakaru pakalpojumiem (18 sūdzības).

Par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm PTAC šā gada pirmajos divos mēnešos ir saņēmis 89 sūdzības, tajā skaitā 22 sūdzības par nekvalitatīvām elektroprecēm, 15 – par nekvalitatīviem mobilajiem telefoniem, 13 – par nekvalitatīviem apaviem, sešas sūdzības saņemtas par nekvalitatīvām mēbelēm, četras – par tekstilizstrādājumiem, viena sūdzība – par automašīnām, bet 28 sūdzības ir saņemtas par citām precēm.

PTAC šogad pirmajos divos mēnešos ir saņēmis arī 58 sūdzības par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem, 48 sūdzības par agresīvu komercpraksi, reklāmu vai e-komerciju, 26 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu. Tāpat vienā gadījumā patērētāji pauduši bažas par nepilnīgas vai nepatiesas informācijas sniegšanu un tikpat bieži patērētājus nav apmierinājusi nepareizi noteikta samaksa par pirkuma svaru vai mēru. PTAC ir saņēmis arī 93 citas pretenzijas.

Vienlaikus Ore atzīmēja, ka saņemto pretenziju veidu kopējais skaits var neatbilst iesniegumu un sūdzību skaitam, jo vienā iesniegumā vai sūdzībā var būt norādītas vairākas pretenzijas.

Pēc viņas teiktā, no šogad pirmajos divos mēnešos saņemtajām sūdzībām 107 sūdzībām sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija, 33 sūdzībām rasts pozitīvs risinājums, bet 16 sūdzības pārsūtītas citām institūcijām, savukārt piecos gadījumos pieņemts patērētājiem labvēlīgs lēmums. Vienlaikus trijos gadījumos sūdzību izskatīšana atteikta, jo sūdzību iesniedzējs iesniegumu noformējis neatbilstoši normatīvo aktu prasībām un tikpat gadījumos patērētājs sūdzību atsauca. Turpretī viena sūdzība ir bijusi nepamatota. Savukārt 216 sūdzības ir izskatīšanas stadijā.

Līgumu apmērs, par kuriem šogad pirmajos divos mēnešos izskatītas sūdzības saistībā ar noteikumiem neatbilstošām precēm, bija 177,5 tūkstoši eiro, savukārt līgumu apmērs, par kuriem sūdzības bijušas saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, bija 33,8 tūkstoši eiro.

Kopumā PTAC šogad pirmajos divos mēnešos ir sniedzis 6 416 konsultācijas par patērētāju tiesībām.

Pērn pirmajos divos mēnešos PTAC saņēma 406 patērētāju sūdzību, bet 2014.gadā kopā PTAC ir saņēmis 2274 sūdzības, kas ir par 1,3% vairāk nekā 2013.gadā.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.