Pie Dobeles stacijas plāno veidot stāvparku

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu “Pasažieru vilciens” (PV) plāno pie Dobeles dzelzceļa stacijas veidot stāvparku (“Park& Ride”), trešdien Saeimas Pieprasījumu komisijas sēdē pastāstīja PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Viņš norādīja, ka stāvparku plānots veidot, lai no jūlija plānotajam dzelzceļa maršrutam Dobele-Rīga piesaistītu ne tikai pasažierus, kuri uz Rīgu brauc ar autobusiem, bet arī iedzīvotājus no tuvākās apkārtnes, kuri izmanto privātos auto.

Lubāns uzsvēra, ka vilciena reiss Dobele-Rīga, kas kursēs darba dienu rītos un pēc puksten 18.00 atpakaļ uz Dobeli, pasažierus spēs nogādāt galapunktā stundas laikā, kas ir ātrāk nekā ar autobusu vai privāto automašīnu. Vilciens kursēs ekspresvilciena režīmā, apstājoties tikai pieturās, Rīga, Olaine, Jelgava un Dobele, piebilda PV valdes priekšsēdētājs.

Pēc viņa teiktā, šis ir būtisks projekts arī tādēļ, ka pēdējos gados visas izmaiņas dzelzceļa satiksmē bijušas vērstas uz reisu un maršrutu samazināšanu, turpretim ar šo reisu vilciens sāks kursēt uz Latvijas reģionu katru darba dienu. “Mūsuprāt teicams piedāvājums ar kuru pārbaudīsim, cik daudz pasažieru ir gatavi izvēlēties vilcienu pakalpojumus,” atzīmēja Lubāns

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Sabiedriskā transporta padomes sēdē nolemts uz eksperimenta laiku no 31.maija līdz 1.novembrim veikt izmaiņas dzelzceļa maršruta Rīga-Liepāja sarakstos, lai uzlabotu pasažieru pārvadājumu kvalitāti posmā Rīga–Dobele–Rīga.

Plānots, ka uz eksperimenta laiku pirmdienās, otrdienās, trešdienās un ceturtdienās pulksten 18.25 tiks norīkots vilciens Rīga-Dobele un pulksten 6.56 no pirmdienas līdz piektdienai tiks norīkots vilciens Dobele-Rīga.

Maršrutā Rīga-Liepāja paredzēts piektdienās norīkot vilcienu pulksten 18.25 un atcelt reisu pulksten 18.25 svētdienās.

Savukārt maršrutā Liepāja-Rīga plānots norīkot reisu svētdienās pulksten 17.30, bet atcelt reisus pulksten 6.05 sestdienās un pirmdienās.

Sēdē arī nolemts minētajiem reisiem posmā Rīga-Jelgava-Rīga noteikt piemaksu par ātrumu 0,25 eiro apmērā.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošā “Latvijas Dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas Dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.