Pirkumu skaits internetā pērn Latvijā pieaudzis

Pirkumu skaits internetā pērn Latvijā salīdzinājumā ar gadu iepriekš pieaudzis par 47%, liecina digitālā mārketinga aģentūras “Infinitum 8” veiktais pētījums.

Pētījuma dati liecina, ka 2014. gadā veikto darījumu apjoms e-komercijas mājaslapās pieaudzis par 47% salīdzinājumā ar 2013.gadu un paredzams, ka šī tendence 2015.gadā būs vēl izteiktāka. Tāpat vērojams, ka pērn patērētāji interneta vidē ir kļuvuši aktīvāki – apmeklējumu skaits pieaudzis par 27%.

“Infinitum 8” “Google Analytics” speciālists Jānis Birģelis žurnālistiem otrdien pastāstīja, ka 2014.gadā starp visām ierīcēm, no kurām ir apmeklētas e-komercijas mājaslapas, viedtālruņu lietošanas īpatsvars ir dubultojies. Savukārt mājaslapu apmeklējums no planšetdatoriem un viedtālruņiem ievērojami pieaug vakaros, kad cilvēki atgriezušies no darba mājās.

Pērn salīdzinājumā ar 2013.gadu internetu veikalu apmeklējuma īpatsvars no datora pieauga par 6,5 procentpunktiem – līdz 90,28%, savukārt no planšetdatoriem – par 1,4 procentpunktiem, sasniedzot 5,06%, turpretī interneta veikalu mājaslapu apmeklējums no mobilajām ierīcēm pērn pieauga par 5,04 procentpunktiem – līdz 11,11%.

Joprojām lielākā daļa pirkumu tiek izdarīta no datoriem (93%). Tomēr salīdzinājumā ar 2013. gadu ieņēmumi no pirkumiem, kas veikti mobilajās ierīcēs, ir pieauguši par 39%.

Tāpat pētījuma dati liecina, ka darba dienās cilvēki vairāk iegādājas preces internetā – 69% no visiem pirkumiem tiek veikti laikā no pirmdienas līdz ceturtdienai.”Visaktīvākās iepirkšanās dienas ir no pirmdienas līdz ceturtdienai. Toties viszemākie rezultāti pārdošanai internetā ir sestdienā, svētdienā,” sacīja Birģelis.

Viņš arī norādīja, ka aizvien vairāk cilvēku sadala uzmanību starp iekārtām, kuras lieto, un planšetdatori atņēmuši būtisku uzmanību TV reklāmām pašos vērtīgākajos TV reklāmu laikos. Tāpēc reklāmdevējiem ir jāreaģē un jāpiedāvā attiecīgs reklāmu sadalījums, un jāveic to dublēšana vairākos kanālos, jo cilvēki vienlaicīgi skatās TV un izmanto viedtālruņus un planšetdatorus. “E-komercija” virzās uz to, ka arvien vairāk apmeklējumu būs no telefona,” sacīja Birģelis.

“Infinitum 8” “Google Analytics” speciālists pastāstīja, lai arī portāls “Draugiem.lv” joprojām rada lielāko apmeklētāju plūsmu uz mājaslapu, aizvien populārāks e-komercijas patērētāju vidū kļūst “Facebook”. “”Draugiem.lv” vēl aizvien skaitās populārākais Latvijā, bet “Facebook” izaugsme ir tik strauja,” sacīja Birģelis, piebilstot, ka komersantam ir jāizvērtē patērētāju paradumi un, piemēram, ārvalstu pircējus labāk jāuzrunā “Facebook”.

Viņš arī sacīja, ka Latvijā strauji pieaug pārlūkprogrammu lietošana, bet patērētāji, iepērkoties internetā, joprojām izmanto vecāku versiju pārlūkprogrammas. Tāpēc arī 2015.gadā mājaslapas dizainu un lietojamību komersantiem ir vērts pielāgot vecākām pārlūkprogrammām, kā arī dažādām ekrānu izšķirtspējām un izmēriem.

2014.gadā “Chrome” pārlūkprogramma e-komercijas lietotāju vidū ir ieguvusi papildu gandrīz 8% lietotāju tirgus daļu, atņemot tos “Firefox” un “Internet Explorer”. Vairāk nekā puse no “Internet Explorer” lietotājiem izmanto “Internet Explorer 10” vai vēl vecāku pārlūkprogrammas versiju.

“Infinitum 8” mārketinga vadītājs Aigars Armanovs norādīja, ka e-komersantiem ir būtiski nodrošināties ar mājaslapu mobilajām versijām, jo pircēji vispirms preces aplūko no mobilā telefona. Vienlaikus viņš piebilda, ka par spīti pieaugušajam pieprasījumam Latvijā mobilās versijas vēl aizvien ir mazam īpatsvaram uzņēmumu.

Armanovs arī pastāstīja, ka mobilo ierīču un planšetdatoru lietojumā līderos pērn ir izvirzījies “Samsung” – “Samsung” mobilo ierīču lietotāji 2014.gadā ir pārspējuši “Apple” piekritējus, veidojot 37% no kopējā tirgus.

Armanovs aģentūrai BNS norādīja, ka “Apple” lietotājs ir e-komersantiem vērtīgāks, jo ir impulsīvāks un ātrāk pieņem lēmumus, lai iepirktos. Pēc viņa teiktā, e-komercijas ziņā viens apmeklējums no “Apple” ierīces ir par 30 centiem vērtīgāks nekā apmeklējums no kādas citas ierīces. “Nevar teikt, ka “Apple” lietotāji ir bagātāki, bet viens viņu apmeklējums ir visvērtīgākais,” sacīja Armanovs, piebilstot, jo dārgāks, ekskluzīvāks ir produkts, jo lielāka iespējamība, ka “Apple” lietotājs ir produkta galvenā mērķa auditorija.

Armanovs norādīja, ka e-komersantiem vērtīgāki ir tie pircēji, kuriem ir jaunāka operētājsistēma. “Tā sanāk tā kā tāda korelācija – ja Tev ir jaunāka pārlūkprogramma, tad esi gatavāks pirkt,” sacīja Aigars.

Pētījums veikts  laikā no 2013. līdz 2014.gadam, izmantojot Latvijā lielāko interneta veikalu “Google Analytics” datus.

“Infinitum 8” ir rēgistrēta 2010.gadā un tās pamatkapitāls ir divi tūkstoši latu (2,8 tūkstoši eiro). Uzņēmuma lielākais īpašnieks ir Egils Boitmanis.

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.