Reklāmu apmērs Latvijas televīzijās februārī

Reklāmu apmērs Latvijas televīzijās februārī pieaug par 16%.

Reklāmu apmērs Latvijas televīzijās šogad februārī palielinājies par 16%, salīdzinot ar 2014.gada attiecīgo mēnesi, liecina pētījumu aģentūras “TNS Latvia” apkopotie dati par televīzijas reklāmu apmēru.

“TNS Latvia” pārstāvji informēja, ka februārī televīzijā ir fiksētas 133 183 reklāmas un 23 563 sponsorreklāmas. Šogad februārī televīzijās reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 14% salīdzinājumā ar pagājušā gada februāri, bet sponsorreklāmu skaits ir palielinājies par 27%, tādējādi kopumā reklāmu apmēram augot par 16%.

Kompānijas Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norādīja, ka februārī televīzijas reklāmu skaita pieaugums bijis straujākais kopš 2010.gada. Turklāt šādu kāpumu nav radījušas tikai dažu nozaru aktivitātes – no 30 visvairāk reklamētajiem sektoriem februārī vien astoņās jomās ir mazāks reklāmu skaits nekā gadu iepriekš.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, secināts, ka februārī lielākais pieaugums reklāmu skaita īpatsvarā noticis nakts laikā (no pusnakts līdz plkst.7), kad pārraidīts 6,1% visu diennakts reklāmu. Savukārt gan dienas laikā (no plkst.9 līdz 18), gan “Prime Time” (no plkst.18 līdz pusnaktij) reklāmu skaita īpatsvars ir sarucis.

Pēc “TNS Latvia” datiem, februārī televīzijās visvairāk pārraidītas zāļu jomas reklāmas – par 12% vairāk nekā 2014.gada februārī. Seko mazumtirdzniecība, kur bijis pieaugums par 13%, finanšu institūciju un pakalpojumu sektors, kur bijis pieaugums par 9%, saldumu un konditorejas reklāmu skaits audzis par 3%, bet pirmo piecinieku noslēdz telekomunikāciju joma, kurā reklāmu apmērs februārī palielinājies par 13%.

Attiecīgo pētījumu “TNS  Latvia” veic kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Pētījumā iekļauti televīzijas kanāli 1BM, 3+, “CTC Baltija”, “Fox”, “Fox Life”, “Kanāls 2”, “Kidzone TV”, LNT, LTV1, LTV7, “National Geographic Channel”, “NTV Mir Latvija”, PBK, “Ren Baltija”, “RīgaTV 24”, “RTR Planeta Baltija”, “Sony Entertainment TV”, TV3, TV5, TV6.

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.