Uz Vecpiebalgas autoceļa notiek būvdarbi

Uz Vecpiebalgas autoceļa posma no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes (no 24.līdz 38.kilometram (km)) notiek būvdarbi un līdz rudenim plānots atjaunot divvirzienu satiksme, aģentūrai BNS pavēstīja Latvijas valsts autoceļu pārvaldītājā “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).

Taja norādīja, ka būvdarbus ceturtdien apsekoja satiksmes ministrs Anrijs Matīss, LVC vadība un Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīdvalde-Andersone.

Satiksmes ministrs, apsekojot būvobjektu, pateicās pašvaldības vadītājai par aktivitāti, ko pagājušajā gadā izrādīta iedzīvotāji. “Tādā veidā tika pievērsta uzmanība ne tikai šim konkrētajam ceļa posmam, bet visiem valsts reģionālajiem autoceļiem, kuriem nepieciešams atvēlēt līdzekļus. Šis arī bija labs papildu arguments sarunās ar Eiropas Komisiju, lai arī jaunajā Eiropas Savienības fondu periodā mēs varētu saņemt finansējumu autoceļiem,” uzsvēra Matīss.

Pēc LVC paustā, šis ir viens no autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) posmiem, kas bija ļoti sliktā stāvoklī. Būvdarbu laikā notiek autoceļa pārbūve nevis tikai virskārtas atjaunošana, un ceļa sega tiek mainīta pilnībā. Pirms remontdarbiem veiktie urbumi un segas materiālu pārbaudes liecināja, ka tā neatbilst tehniskajām prasībām un ir jāizbūvē no jauna. Būvdarbu ietvaros tiks uzbūvēts arī jauns tilts pār Gauju un atjaunots ceļa pārvads pār bijušo dzelzceļa līniju.

“Vecpiebalgas autoceļa posms ir lielākais objekts, kas šogad tiek būvēts reģionālo autoceļu tīklā. (..) Šis objekts tiek būvēts 20 gadiem. Piecu gadu garantiju mēs prasām no būvniekiem, un arī paši sekojam darbu kvalitātei. No LVC puses tiek nodrošināta būvuzraudzība, savukārt mūsu Ceļu laboratorija regulāri veic mērījumus un testē materiālus, pārbauda darbu kvalitāti,” klāstīja LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Savukārt būvnieku pārstāvis, “8 CBR” valdes priekšsēdētājs Andris Lacbergs atzīmēja, ka būvdarbi notiek atbilstoši grafikam. “Jau šā gada rudenī plānojam uzlikt asfalta pamatkārtu un atvērt satiksmi abos virzienos bez luksoforiem,” viņš teica.

Pērn kompānija “Projekts 3” izstrādāja šī posma pārbūves tehnisko projektu, un tika rīkots būvdarbu iepirkums. Šogad martā sākti būvdarbi, tos veic “8 CBR”, un tie turpināsies līdz nākamā gada rudenim. Būvdarbu izmaksas ir 7,9 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli.

Turpmāk secīgi tiks atjaunoti nākamie autoceļa posmi Madonas virzienā. Kompānija “Ceļuprojekts” jau ir izstrādājusi tehnisko projektu posmam no Taurenes līdz Vecpiebalgai (no 38.līdz 49.km), pašreiz turpinās projekta ekspertīze. Pēcāk tiks remontēts posms no Vecpiebalgas līdz Gulbēra ezeram (no 49.līdz 61.km).

BNS

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2016 LKJA, visas tiesības paturētas.